- Wij regelen je overstap van A tot Z
- Je komt geen moment zonder stroom en gas te zitten
- Gratis overstapservice
Wanneer kun je overstappen naar een ander energiecontract?
Dit hangt af van de einddatum van je huidige energiecontract. De looptijd van je energiecontract kun je gemakkelijk checken in de Oxxio App en Mijn Oxxio. Je kan overstappen wanneer je contract afloopt. Stap je over voor de einddatum van je contract? Dan heb je kans dat je een opzegboete moet betalen of dat de afgesproken loyaliteitsbonus vervalt. Wanneer je een contract hebt met onbepaalde looptijd kun je overstappen wanneer je wil.
1. Zorgeloos overstappen naar Oxxio: aanmelden
Overstappen van je huidige energieleverancier naar energie van Oxxio is zo geregeld. Vul je gegevens in en wij doen de rest.
Heb je snel energie nodig? Ook dat kan! Vraag bij ons een spoedaanvraag energie aan, dan zorgen wij dat je binnen 2 dagen stroom en gas van Oxxio hebt.
2. Je Oxxio-contract met de startdatum en je termijnbedrag
Ongeveer 2 dagen na je overstapaanvraag ontvang je van ons een mail met je Oxxio-contract en alle belangrijke voorwaarden op een rij.
In deze mail vind je ook:
- Wanneer Oxxio je energielevering start
- Wat je termijnbedrag wordt
- Hoe je termijnbedrag tot stand komt
Vanaf dit moment heb je een bedenktijd van 14 kalenderdagen. Binnen deze periode kun je je contract kosteloos annuleren.
Download ook meteen de Oxxio App en volg hier de status van je aanmelding. Zo weet je precies wanneer je energie van Oxxio ontvangt. Handig!
3. Meterstanden doorgeven
Een dag voordat je energie van Oxxio krijgt, mailen we je met de vraag om je meterstanden door te geven. Hierin leggen we je uit hoe je dit eenvoudig online doet. Doe dit binnen 5 dagen, want je meterstanden zijn het startpunt van de energielevering. Heb je een slimme meter? Dan ontvang je geen mail van ons en gaat alles automatisch.4. Wij zeggen je oude energiecontract op
Met onze overstapservice heb je meestal binnen 6 weken na aanmelding energie van ons. Wij zeggen je oude energiecontract op na je bedenktijd van 2 weken. En natuurlijk alleen als je nog een oude overeenkomst bij een andere energieleverancier hebt. Je hoeft hiervoor alleen de einddatum van je oude overeenkomst door te geven wanneer je je bij ons aanmeldt. Met onze overstapservice is het zo gefixt, zo voorkom je een opzegboete die je moet betalen bij je oude leverancier en zo zit je natuurlijk geen moment zonder energie.
Verhuizen? Oxxio verhuist graag met je mee!
Ga je verhuizen of ben je net verhuisd? Ook dan kun je gemakkelijk naar ons overstappen. Vraag energie aan voor je nieuwe woning en we gaan zo snel mogelijk voor je aan de slag. In de tussentijd is altijd energie in je nieuwe woning aanwezig, dus je hoeft niet in het donker te klussen. Let op: als je op je oude adres nog een energiecontract hebt bij een andere leverancier, dan moet je deze wel zelf opzeggen.
Wil je binnen 2 dagen stroom en gas van Oxxio? Dien dan een spoedaanvraag energie in.
5. Start levering
Je ontvangt energie van ons en kan nu gebruik gaan maken van de handige functionaliteiten in de Oxxio App. Zo houd je dankzij overzichtelijke grafieken en slimme tools je energieverbruik in de gaten en regel je andere energiezaken ook gemakkelijk zelf.Download de Oxxio App
Met onze app heb je alle controle over jouw energie. Je kan zelf je termijnbedrag aanpassen, ziet precies hoeveel energie je verbruikt, en je kan 24/7 met ons chatten. Al je energiezaken, gewoon in je eigen zak.
Hoe werkt overstappen met spoed?
Bij ons ben je supersnel voorzien van energie, wanneer je bijvoorbeeld verhuisd en bent vergeten om op tijd je energiecontract te regelen. Door de drukte van de verhuizing kan dat natuurlijk gebeuren. Gelukkig kun je daarom bij ons je stroom en gas met spoed aanvragen. Jouw energie is dan binnen 2 dagen gefixt. Je kan een spoedaanvraag doen wanneer je net de sleutel van je huis hebt ontvangen, maar ook wanneer de netbeheerder je energie al af heeft gesloten.
Je vult je gegevens in de berekentool op de pagina over spoedaanvraag in en sluit het energiecontract af dat je wil. Wij gaan meteen voor je aan de slag en ondertussen kun je de status van je spoedaanvraag volgen in de app. Omdat we je bij een spoedaanvraag binnen twee dagen willen aanmelden, zie je hierdoor wel af van je 14 dagen bedenktijd.
Wanneer je aanmelding bij ons binnen is, doen wij nog wel een kredietwaardigheidscontrole. Is er niets aan de hand? Dan hoef je ook niets vooruit te betalen. Alleen bij een negatieve uitslag ontvang je daar van ons een aparte e-mail over. Er wordt dan gevraagd om een waarborgsom zo snel mogelijk aan ons over te maken. Het bedrag krijg je na een jaar van ons teruggestort, mits je al je rekeningen hebt betaald.