Correctie op tariefsaanpassing voor beperkt deel Oxxio-klanten
12 december 2022Update 6 januari 2023: In de week van 30 januari ontvangen klanten die een vroegtijdig tariefaanpassing hebben gehad persoonlijk bericht over hun specifieke situatie en hoe het wordt rechtgezet.
Van mei tot en met september 2022 hebben Oxxio-klanten die vanuit een vast product automatisch overgingen naar het variabel product LosVast te maken gehad met tariefaanpassingen die niet voor hen bestemd waren. Klanten die dit betreft ontvangen persoonlijk bericht van Oxxio; de vergissing wordt vanzelfsprekend gecorrigeerd.
Klanten waarvan de vaste looptijd afloopt, gaan automatisch over naar het variabele product LosVast van Oxxio. Voor klanten met een vast contract dat voor 1 januari 2022 was afgesloten, geldt dat zij bij overgang naar het variabele product LosVast een tarief ontvangen dat het eerste jaar gelijk blijft. Helaas heeft een deel van deze klanten in de periode tussen mei en september 2022 toch te maken gehad met een tariefaanpassing. Oxxio gaat dit nu corrigeren voor de betrokken klanten. Wij betreuren dat dit is gebeurd en bieden onze welgemeende excuses aan.
Een aanpassing op het systeem heeft al plaatsgevonden, zodat er geen herhaling meer kan plaatsvinden. Tevens is er melding gemaakt bij de ACM van dit voorval. Wij zetten ons nu in om klanten in januari meer duidelijkheid te geven over wat dit betekent voor hun specifieke situatie.