Over Oxxio
We houden energie graag simpel en leuk. En dat doen we al bijna 25 jaar voor inmiddels bijna 250.00 klanten. Wij geloven dat iedereen energie krijgt van supermakkelijke diensten en apps. We doen daarom zoveel mogelijk digitaal, zodat je gemakkelijk overzicht hebt en houdt. Zo ben jij zo min mogelijk tijd kwijt aan je energie. En houd je energie over voor de leuke dingen. Duidelijk. Oxxio.Energie zonder gedoe
Dat betekent: stroom en gas voor een vaste, scherpe prijs. Natuurlijk 100% groene stroom. Zo simpel is het. Want waarom zou je energie ingewikkeld maken, als het duidelijk kan? Een nieuw contract is daarom zorgeloos en zo gepiept. Ook als het een spoedgevalletje is. Toch een vraag? Onze klantenservice helpt je graag.
Trouwens als Oxxio klant heb je zelf 24/7 de touwtjes in handen. Atijd en overal. Met de Oxxio app - vol handige, slimme tools - regel je al je energiezaken eenvoudig.
Weet je verbruik en bespaar energie
Regel je energiezaken in de app
Het verhaal van Oxxio
Stap 1: 2000
Oxxio schudt de energiemarkt wakker
Eric de Heus en Kees Donkervoort richten Oxxio op, onder de naam Energiebedrijf.com. Volgens hen kan alleen een omvangrijk en succesvol bedrijf laten zien hoe de energiemarkt vrijgemaakt kan worden. Door mee te denken met de overheid en regelmatig met de pers in contact te komen, schudden ze de energiemarkt wakker.
Stap 2: 2001 - 2004
Tijd voor vrije energiekeuze
De energiemarkt wordt vrijgegeven en naast Nuon, Eneco en Essent staan nieuwe, commerciële bedrijven op met een nieuwe visie op energie. Vanaf nu kan iedereen zelf een energieleverancier kiezen.
Stap 3: 2005
Hoera! Oxxio is geboren
Energiebedrijf.com verandert haar naam in Oxxio. Inzicht in energie en innovatie spelen een steeds grotere rol. In december introduceren we als eerste in Nederland de slimme meter.
Stap 4: 2006
Giga groeispurt
We geven nieuwe klanten een jaar lang gratis stroom als welkomstcadeau, en daardoor groeien we enorm. Daarom verhuizen we van Leusden naar een groter kantoor in Hilversum. We introduceren één overzichtelijke factuur, waar zowel onze diensten als die van de netbeheerder op staan.
Stap 5: 2008 - 2009
Inzicht in energieverbruik
We lanceren de online Mijn Oxxio-omgeving. Onze klanten hebben nu altijd inzicht in hun tarieven en energieverbruik. Kort hierna verrijken we de Mijn Oxxio-omgeving met een widget en een app voor de EnergieMonitor.
Stap 6: 2010 - 2012
BespaarCheck
Onze focus op online service wordt beloond met een gouden Dutch Interactive Award. Een jaar later neemt de Eneco Groep Oxxio over, het merk Oxxio blijft gewoon bestaan. Samen met Milieu Centraal lanceren we de BespaarCheck in de Oxxio App. Zo helpen we klanten met bespaartips, direct op hun telefoon.
Stap 7: 2013
Helemaal InControl
De EnergieMonitor heeft dit jaar 100.000 gebruikers! Dit vraagt om meer, dus lanceert Oxxio het product InControl. Zo hebben klanten hun energie echt in eigen hand.
Stap 8: 2016
Superslim. Supervoordelig.
Tijd voor een nieuw Oxxio: Superslim. Supervoordelig. Een simpel aanbod, namelijk stroom en gas voor een lage prijs, plus makkelijke service via de app. Als eerste energieleverancier ooit introduceren we een chatbot: energiebuddy O. Klanten hebben via de app direct contact met onze medewerkers, en O. geeft tips over energieverbruik. Ook nieuw: nota’s betalen via iDeal.
Stap 9: 2017
Retteketet naar de chat
We tillen onze online dienstverlening naar een nog hoger niveau. Geen openingstijden meer, want klanten kunnen 24/7 met hun servicevragen terecht bij chatbot O.
Stap 10: 2018
Energieslurpers betrappen met Oxxio Pro
De Oxxio App breidt uit met Oxxio Pro. Voor een klein bedrag per maand kunnen klanten energieslurpers in huis opsporen en betrappen. Klanten zien in welke categorieën ze het meeste stroom verbruiken. Dat inzicht helpt hen energie te besparen.
Stap 11: 2019
Internet, TV & Bellen van Oxxio
We lanceren een nieuwe dienst: Internet, TV & Bellen. Hiermee profiteren klanten van het kwaliteitsnetwerk van KPN én een superscherpe Oxxio-prijs. Door Internet, TV & Bellen te combineren met stroom en gas krijgen klanten nog eens extra korting.
Stap 12: 2022
Een nieuwe jas
We gaan ons weer volledig concentreren op energie. Onze Internet, TV & Bellen-klanten komen netjes onder de vleugels van KPN. Met onze nieuwe huisstijl trekken we een frisse en opgewekte jas aan. We creëren een geanimeerde 3D-wereld die opvalt in de grijze energie-massa en Oxxio Pro heet nu Energieslupers en is voortaan gratis voor alle klanten.